Survived Halloween! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Suus K - WaarBenJij.nu Survived Halloween! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Suus K - WaarBenJij.nu

Survived Halloween!

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Suus

02 November 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

09102014 First time Skyping
Eerste keer geskyped met pa, ma en broer. Voor school heb ik mijn appartement geshowd aan mijn familie. Erg leuk! We hebben lekker gekletst. Wel jammer dat ze uitgebreid rijstepap en stoofperen zaten te eten voor mijn neus. Een van mijn lievelingstoetjes. Wacht maar! De volgende keer skype ik een hamburger!

11102014 LA Citytour
Wat een dag. De dag begon om 10.00 uur. Het is zaterdag en we verzamelen op de parkeerplaats voor school. De LA Citytour is een dag vol bliksembezoekjes aan een paar hoogtepunten die Los Angeles rijk is.

Free Aquarium Manhattan Beach
In dit gedeelte van LA heeft elk strand zijn eigen pier. Op de pier van Manhattan is een gratis Aquarium gevestigd. Het is klein, maar fijn.

Wij wonen in het rijke gedeelte van Redondo en rijden door het gedeelte met dure, hele grote huizen die waarschijnlijk allemaal een zwembad bezitten, ondanks dat de Pacific Oceaan praktisch in hun tuin ligt.
In de avonden is er ‘Bonfire’ op het strand van Manhattan. Je kunt je eigen vuurtje aansteken en een gezellig kampvuurfeest starten met marshmallows. Dit moet ik echt een keertje doen!

Venicebeach
Dit strand had ik natuurlijk al lang gevonden. Nu had ik mooi de tijd om een milkshake te scoren. Wist je dat ze hier slagroom op je Macdonald’s Milkshake doen en een kersje als topping?

Beverly Hills signs
Check, de Beverly Hills signs kan ik van mijn lijstje schrappen. Tegenover de signs was een feest met rode loper en waarschijnlijk een heleboel beroemde mensen. De paparazzi stond overal.

Hollywood signs
Die had ik lekker zelf ook al gevonden, maar dit keer konden we de Hollywood signs bewonderen op een mooi uitzichtspunt. Ik hoop daar nog eens heen te gaan als het donker is.

Rodeo Drive
Ik heb een hele hoop hele dure splinternieuwe auto’s mogen bewonderen in de Rodeo drive. Het is tof om de straat, de winkels en het hotel te zien waar Pretty Woman is opgenomen. Deze film heb ik denk ik wel 8 keer gezien in mijn leven. In dit gedeelte van de stad is alles duur. Er zijn geen advertenties en billboards te vinden en de winkels zijn alleen toegankelijk als je er wilt windowshoppen of heel rijk bent natuurlijk!

The Grove
De grove was zo tof dat ik er nog eens heen wil. Een bliksembezoek was niet genoeg. Hierover later meer, of skip naar 1 november.

Walk of fame
De walk of fame is natuurlijk een absoluut beroemd hoogtepunt die je bezocht moet hebben als toerist. Ik heb een hele hoop sterren gezien en kwam erachter dat ik een heleboel sterren niet ken. Dat er mensen iedere dag verkleed gaan als hun superheld om geld te verdienen met foto’s maken wist ik niet. Ik kwam onder andere Marilyn Monroe, Spongebob, Spiderman, Mikey Mouse, Zombies, Jack Sparrow en Minny Mouse tegen. Ik moet er niet aan denken om iedere dag verkleed te gaan.

12102014 Bike & Gym
Nu ik mijn draai in Los Angeles heb gevonden wordt het tijd om de items die ik nodig heb te scoren. Bike: check. Gym with swimmingpool: Check. Ik he been strandbike gekocht. Zo een met een groot stuur en dikke banden. Hij is lichtgroen, kraakt als een malle, maar daar geven we niet om. Ik ben er blij mee, want nu kan ik op de fiets naar school en nog belangrijker op de fiets langs het strand rijden en op de fiets naar de sportschool.

Ik ben lid geworden van een sportschool, omdat ik niet als een duplicaat van de hamburger terug wil komen in Nederland. De sportschool is gigantisch. Het is ongeveer onze gemiddelde Nederlandse sportschool keer 6 en dan moet je er een basketbalveld, squashbaan, yogaveldje, cursuszaal, sauna, jacuzzi en zwembad bij denken. Het zwembad is trouwens erg koud werd me verteld….Na twee banen heb ik het gevoel dat ik compleet gekookt ben. Laat staan na een kilometertje. De jacuzzi en sauna na het sporten bevallen me prima.

13102014 Test
Om de 6 weken is er een leveltest op school. Deze is vandaag. Wat een hels karwei was dat. Ik had veel te weinig tijd voor elk onderdeel. Spelling was met stip mijn sterkste punt en dat is het normaal niet! S.O.S. Gelukkig dachten alle studenten er hetzelfde over.

14102014 Lunch at Hermosa’s
Een fiets heb je niet voor niets. Vandaag zijn we met vier vriendinnen naar Hermosa gefiets voor een lekkere lunch. Het was een soort Tapas met Mexicaanse hapjes.

15102014 Redondo by bike
Na school heb ik een Frozen Yoghurt gegeten. Grappig dat mensen echt denken dat Frozen Yoghurt gezond blijft als je er Choclate Chip Cooky Dough en Marshmallows in doet. Vervolgens naar de Redondo Beachpier gefietst, daar waren mijn vriendinnen al aan het wachten voor een gezellige lunch aan het water. We hebben Pelikanen gespot. Wat zijn die vogels groot zeg.

16102014 Strange sounds
Vannacht werd ik nogal wakker gehouden wegens vreemde geluiden in het bed onder mij. Tja, wat doe je dan? Uit bed stappen of doen alsof je slaapt?

17102014 Goodbye
Afscheid nemen is nooit leuk. Vandaag was de laatste dag met onze klas. Ik heb maar drie weken van deze klas mogen genieten, maar door de hechte groep voelde ik me snel welkom. Afgelopen Woensdag vertelde onze lerares ineens dat ze niet langer kon blijven werken als docente. We waren allemaal stil, omdat ze zichtbaar van haar baan houdt. Wat is leuker dan ook leuker dan als docente lesgeven aan een groep studenten die er voor kiezen te leren en zich bijna allemaal volledig inzetten? De docente vroeg ons waarom we niets meer zeiden. Ik heb haar toen maar gezegd dat we nogal overdonderd waren. Ze vertelde dat er problemen waren in haar familie. Ze had het zichtbaar moeilijk. Vrijdag was dan ook erg emotioneel. Alle klassen worden opnieuw gevormd vanwege de leveltest, maar afscheid nemen is nou eenmaal zwaar. Zeker als je docent het ontzettend moeilijk heeft. We gingen koffiedrinken in een Amerikaans koffiehuis en schreven allemaal bedankwoordjes aan elkaar. Op een vlag schreven we stiekem teksten voor de docent. Toen we de vlag aan haar gaven kon ze niet meer stoppen met huilen. In Amerika zijn alle emoties natuurlijk wat versterkt, maar ik pas me snel aan en leefde gezellig mee met onze docent en de rest van de klas.

Naast het afscheid op school was er een tweede afscheid vandaag. De Braziliaanse meiden gaan alweer naar huis op Zondag. Heel erg jammer! Vandaag hebben we een klein afscheidsfeestje gehouden. Voor degene die de foto’s hebben gezien. Ik ben de enige blondine, haha.

18102014 Venice & Santa Monica by bike!
Dit was een hele gave dag. We hebben een fietstocht gedaan van anderhalf uur langs het strand. Zo rustgevend. Je fietst het grootste gedeelte van de tocht rechtdoor met de Pacific Ocean aan je linkerhand. Eenmaal in Venice hebben we genoten van een lekkere lunch. Vervolgens zijn we doorgefietst naar Santa Monica. We moesten hard fiets op de terugweg, omdat we geen licht op onze fietsen hadden. Aangezien ik drie kwartier verder weg woon heb ik het niet voor het donker gered. We hebben een overheerlijke pizza gegeten in Hermosa. Het leuke aan warme landen is dat je na een ‘werk’, ‘school’ of ‘fun’ dag nog een hele dag over hebt om te chillen in een kroeg of lekker te eten. Iedereen is buiten en je denkt er niet aan om na een kop warme chocomelk met slagroom je bed in te kruipen.

19102014 Barnes & Novels
Met echte vrienden bespreek je wat er de afgelopen weken in GTST is gebeurd over skype, haha. Daarnaast heb ik de afgelopen week bijgepraat met mijn ouders. ’s Middags ben ik met mijn Zweedse vriendin naar de boekwinkel Barnes & Novels geweest en heb ik de opvolger van de film, tevens boek: ‘If I Stay’ gekocht in het Engels natuurlijk. Het boek heet ‘Where she went’ en speelt zich grotendeels af in LA. Sweet Potatoes zijn erg lekker heb ik uitgevonden tijdens de lunch. ’s Avonds ben ik weer naar de gym geweest voor een stevige work out.

20102014 New level!
Nieuw level! Ondanks de verschrikkelijke test en de helft van de lesweken toch een level gepasseerd. Ik ben nu Uper Intermediate 3 (B23, wie weet word ik nog eens Advanced. Ik hoop het).
Mijn bankpas is er mee opgehouden. Ik heb hem wel 5 keer geprobeerd. Ik denk dat ik wel weet wat er mis is. Er is iets misgegaan met de verlenging voor pinnen buiten Amerika dus ik blijf rustig. Ik kan helaas niet surfen, want de 3 dollar die ik nog in mijn portemonnee heb koester ik.

21102014 Pinpas crash
De bank heft me nog geen reactie teruggestuurd. Gelukkig is mijn mamsie zo lief om mij te helpen. Ze belt de bank en binnen een dag kan ik weer geld opnemen. Lieve Mama!

22102014 Money, Money, Money
Het is zover! Ik heb mijn drie dagen in Amerika zonder geld overleefd. Ik kan weer geld opnemen. Best een lekker gevoel!

23102014 Learning
Mijn nieuwe docente is een groot verschil met de oude. De oude was grappig, maar de lessen gingen niet heel snel. De nieuwe is serieuzer, we moeten veel schrijven, werken zelfstandig en hebben huiswerk, maar ik heb het gevoel dat ik echt wat leer. We hebben iedere maandag een test. Dit zorgt ervoor dat je jezelf wel dwingt om te leren.

24102014 Ouddoor Cinema
Afgelopen week kwam er een meisje naar me toe uit Vietnam. Aangezien ik niet zo’n drinker ben, ik ben niet feltegen alcohol, maar ik geef er niets om en dronken zul je mij niet snel zien kwam ze naar me toe om te vragen of ik met haar naar Las Vegas wilde. Ik vond het wel komisch. De eerste week stond ik al bovenaan de lijst van twee vriendinnen om ergens een speciaal drankje te drinken aangezien alcohol niet is toegestaan in de residentie. Het viel ze waarschijnlijk vies tegen toen ik zei ‘maar meiden, ik drink niet.’ Heel soms voel ik me bijna stom door te vertellen dat ik een goede gewoonte heb. Ik kan namelijk prima feesten zonder alcohol, het scheelt me een heleboel geld en ik hou er niet van om dronken te zijn. Het gekke is dat mensen die dat niet kunnen de neiging hebben om minstens 30 keer te vragen of ik niet echt wat alcohol wil, of waarom ik niet drink of vragen of ik dan wel gezellig kan zijn of vragen of ik nog nooit iets heb gedronken of niet durf. Lieve schatten, ik ben geen 7 jaar oud meer. Ik hou er gewoon niet van. Goed, aangezien ik mezelf prima kan zijn nemen mensen me gelukkig zoals ik ben en val ik soms juist beter in de smaak. Een jongen uit Saoudi Arabie vond me supercool, omdat ik ‘Nee’ durf te zeggen. Een aantal meiden hadden zeiden los van elkaar dat ze altijd overgehaald worden en zouden willen dat ze net zo goed voet bij stuk konden houden als ik en nu kwam er iemand naar mij toe, omdat ze over mij had gehoord. Ze had gehoord dat ik naar Las Vegas wilde om Las Vegas te zien, niet om me als een gokverslaafde alcoholist te voelen en ze had gehoord dat ik naar de GranCanyon wilde. Nu gaan we dus samen, want ze houdt ook niet van
alcohol.

Het meisje uit Vietnam had een ander leuk idee. De outdoor Cinema. Daar zijn we vandaag geweest. De outdoor Cinema is natuurlijk typisch Amerikaans en erg gezellig. De film was op het strand van Santa Monica, op de pier om precies te zijn. We waren er uiteindelijk met zijn zevenen en hebben genoten van de Amerikaanse slechte humor, dekentjes en knusse gezelligheid.

25102014 Reading at the Beach
Soms is het heerlijk om gewoon een dagje naar het strand te gaan met een boek. Ik heb een grote, goedkope supermarkt gevonden en wat eten ingeslagen. Na een workout in de sportschool geniet ik van een dagje zonnen op het strand.

26102014 Skype in bikini
Als jullie kunnen skypen met stoofpeertjes en rijstepap kan ik skypen in bikini terwijl ik met mijn voetjes in het zwembad zit! Het bleek erg lekker weer dus ik heb nog even lekker gelezen in de zon. ’s Avonds ben ik met mijn vriendin uit Denenmarken naar een Sushi Restaurant geweest. De sushi was goed! De weg vinden was lastig! Waarom staan de naambordjes hier precies aan de tegenovergestelde kant van de straat? Ik fiets steeds automatisch de verkeerde straat in!

O no! Ik besef me dat ik hier al een maand ben. De tijd vliegt. Natuurlijk is dat een goed teken, maarre…het is hier zo fijn en het weer is zo goed en..en…drie maanden zijn eigenlijk best kort!

27102014 Preparing Fieldday
Alles op school staat al twee weken in het teken van Fieldday. Als echte Nederlander vind ik dit behoorlijk overdreven. Ik word er soms een beetje moe van en vraag me af of Fieldday een groot toneelstuk wordt. We hebben een poster, liedje en outfit gemaakt. Daarnaast oefenen we de spellen: Trivia, Volley, Races, Spelling Bee, Warriors and Sandcastle.

2802014 Pumpkin Carving and 2 Dollar Icecream day at Handel’s
Vandaag is het dinsdag. Dat betekent een dag met een hele grote pause voor mij. Gelukkig is het dinsdag 2 Dollar Icecream day in een ijswinkeltje vlakbij school. Ik besluit een Strawberry Cheesecake Chunk Icecream te proberen. Je verwacht 1 bolletje, maar het is Amerika. Ik ontvang een reuze ijsco. Het hoorntje is rijkelijk gevuld en er zitten maarliefst drie bollen ijs bovenop. Jullie weten waar ik volgende week uithang tijdens de pauze!

Na schooltijd is het 6 uur. Op school is er de mogelijkheid om een pompoen te graveren. Mijn vriendin uit Denenmarken en ik scoren snel een grote pompoen en gaan aan de slag op school. De pompoenen zien er geweldig uit, al zeg ik het zelf. Wist je dat pompoenen naar drie dagen verschrikkelijk goor worden? Iewwwwwl!

29102014 Dollardog day!
Elke woensdag is het Dollardog day. Dit betekent dat je in de pauze Hotdogs voor 1 Dollar kunt scoren in de Patio op school. Erg lekker, hier doe ik elke woensdag aan mee. Deze woensdag is het net een beetje extra geniaal, want het is een doorbreking van de Fielddayvoorbereidingen.

Na school heb ik een Halloweencostume bij elkaar geraapt en gekocht. Mijn vriendin is een Ninja Turtle en ik ben een Messed up Cheerleader.

30202014 Fieldday!
Fieldday was supervet!!! Haha, het was overdreven, maar ik kon het aan. Bovendien hou ik van spelletjes en deed ik in no time mee aan alle games. We hebben gewonnen met Sandcastle building. Natuurlijk, ik heb hartstikke veel ervaring met krokodillen bouwen. En een krokodil is weer eens wat anders dan een saai kasteel. We hebben ook gewonnen met Trivia. Ons team was Mardi Grass.

Na de Fieldday kregen we gratis pizza en sandwiches. Om 14.00 uur waren we klaar.

31102014/01112014 Halloween in West Hollywood & Spontaneousday!
Vandaag hebben een van mijn vriendinnen en ik een ‘Spontaneousday’ gehad. Dit houdt in dat je alles doet waar je zin in hebt op het moment dat je het verzint. Het is iedereen aan te raden! Je wordt er wel dik van en arm. De kunst is om daar de volgende dag pas aan te denken.

De dag begon vroeg. We hadden namelijk een smoes nodig om zo vroeg mogelijk uit het appartement van de vriendin van een van mijn vriendins vrienden in Hollywood te vertrekken. Snappen jullie het nog? Mijn vriendin heeft een gezamenlijke vriendin in Denemarken met het meisje waar we logeerde in Hollywood. Het meisje had ons een berichtje gestuurd via facebook aangezien ze nog geen vrienden had in Los Angeles en ze wilde heel graag wat gezelschap. Ze had namelijk fikse problemen met een draak van een huisgenoot, maar die zou dit weekend vertrekken. Wij vonden Halloween vieren in Hollywood natuurlijk al lang prima en een gratis overnachting is helemaal geweldig! Het is namelijk behoorlijk prijzig, gevaarlijk – en een takkenend rijden – om in de meest chaotische nacht van het jaar van Redondo naar Hollywood en weer terug te reizen. Bovendien had het meisje de heleweek gesms’t en gechat met mijn vriendin. Ze klonk erg aardig en we weten inmiddels allemaal hoe lastig huisgenoten kunnen zijn. We besloten direct na school – en na een vette hamburger – te vertrekken naar West Hollywood. Wat blijkt? In een paar seconde wordt akelig duidelijk dat niet de huisgenoot, die nog steeds in het appartement was, maar het meisje zelf de draak of in dit geval de zombie was.

Het meisje is in Hollywood, omdat ze actrice wil worden. Ja, die mensen bestaan dus echt. Mensen die eerst naar Hollywood vertrekken, omdat ze in een vlaag van verstandsverbijstering hebben besloten een beroemde actrice te worden en zonder plan naar Hollywood vertrekken. Managers moeten een fortuin verdienen aan dit soort mensen. Het was cool om zo iemand in het echt te ontmoeten. De XXL televisie stond aan op zwart – wit oude films. Het appartement was praktisch behangen met foto’s van Marilyn Monroe en de outfit voor Halloween was zo perfect en duur dat ik er alleen maar naar zou durven kijken. Tikkeltje jammer was dat ze haar kostuum nog niet droeg. Ik had mijn kostuum die ochtend direct maar aangetrokken in de verwachting dat ik voor gek zou lopen zonder. Mijn vriendin was een Ninja Turtle en ik was een Messed up Cheerleader Pirate, lees: zuinige Nederlander die gewoon wat accessoires bij elkaar grist aangezien een kostuum kopen voor 1 dag wel heel erg duur en oncomfortabel is.

Onze Zombie in wording had de hele dag gehuild. Ze vertelde ons maar al te graag waarom. Vervolgens had ze een heel handige nepmond met wond gekocht die je over je mond moet plakken. Erg handig aangezien je dan niet meer kunt eten, lachen of praten. Dat laatste had in ons voordeel geweest, maar we hadden al besloten een gat in de nepmond te knippen. Als actrice doe je niet 5 minuten over het schminken van je gezicht. Nee, je doet 3 uur over je make up en smeert het niet alleen op je gezicht, maar ook op je armen en benen. Je zorgt ervoor dat de eerste laag foundation perfect zit, om er vervolgens van alles overheen te smeren. Je raakt depressief bij elk stukje schmink wat er uitziet als een klontje of tandpasta. Je doet elk spatje nepbloed een keer of drie over. Je draagt precies hetzelfde kostuum als de zombie in de Walking Dead wat betekent dat je de hele avond op dunne, oncomfortabele kinderpantoffels en een pyjama loopt. Hier denk je niet van te voren over na. Nee, je deelt om de seconde mede dat je niet zo snel kunt lopen op je sloffen. Daarnaast hoort een zombie niet snel te lopen en aangezien je als actrice helemaal in je rol zit moet je uiterste best doen om een Messed up Cheerleader en Ninja Turtle bij te houden en tegelijkertijd je catwalkloopje te onderhouden. Ik moet eerlijk bekennen dat haar make up geweldig was. Ze leek precies op ma flodder! Jammer, dat Amerikanen die serie niet kennen! Als actrice denk je dat elke foto die mensen tijdens de Halloween Parade maken, man wat was dat groot en mooi, wordt gemaakt omdat je er als enige supergeweldig uitziet. Je vraagt men dan ook de foto’s naar je te mailen. Want foto’s die tijdens Halloween gemaakt worden kun je gebruiken voor je portfolio, aldus de manager. Is Halloween niet zoiets als, iedereen ziet eruit als een acteur?

Na een paar biertjes was onze zombie dronken. De Halloween Parade was overweldigend. Duizenden verkleedde mensen, muziek, eten en heel veel gezelligheid. Van Verschrikkelijke Ikkes tot Hotdogs, van Thunderbird tot Bunny en van spiernaakt tot Pino. Hollywood is normaal al een chaos van mensen in kostuums. Laat staan tijdens Halloween. Na de Parade zijn we naar een party geweest in een club. Het was een echt Amerikaans feest, compleet met gratis pizza. Heel leuk om mee te maken. We hebben genoten. De Zombie, die nog nooit acteerwerk heeft gedaan, is erg goed in haar rol als dramaqueen en de Ninja Turtle en ik vragen ons af hoe we zo snel mogelijk van haar af kunnen komen. Het is sneu om je spullen te pakken en te vertrekken, terwijl de Zombie superblij is met wat gezelschap. Het is creepy als de Zombie blijft vertellen dat ze denkt dat ze een klik met je hebt en zo blij is met vriendschap en dat we de rest van ons weekend bij haar kunnen blijven. Gelukkig was de Zombie zo dronken dat ze niet doorhad dat we heel vroeg uit het appartement wegsneakte. Normaal, ben ik de vergeetachtige. Nu is de Ninja Turtle haar bril, vest en handdoek vergeten. Lees: we moeten nog eens terug.

We waren tijdens onze reis naar het Zombieappartement langs de Grove gereden. Ik wilde erg graag terug naar de Grove, omdat het een geweldige straat is, met de Farmersmarket en dus onwijs lekker eten. We besloten te doen waar we zin in hadden. Om terug te komen op mijn eerste stukje. Dit is echt iedereen aan te raden! We begonnen met een wandeling naar de Grove. Vervolgens hadden we de meest uitgebreide breakfast die je je maar kunt wensen. Met een up side down pineapple pancake en een klontje boter (lees: ijsbol boter!) begon ik mijn dag erg goed. De ijsbolklont boter heb ik ingewisseld voor jam. Ninja begon haar dag met pancakes, ei en bacon. De verse Jus d’orange was zoveel beter dan de aanmaak jus van de Residentie. Na de breakfast konden we rollend verder over de Grove. Het is zo feestelijk en het voelt bijna ‘nep’ aan om daar te lopen. Alles is groot, mooi en je hoort overal muziek. Halloween was net ten einde wat betekent dat de voorbereidingen voor kerst werden gestart. De eerste winkel die we binnengingen was een snoepwinkel, Lees: snoepjesparadijs. Ninja besloot te beginnen aan Jelly Beans die je in alle soorten en smaken hebt. We vulden de zak snoep iets te snel aangezien je het knopje met beleid moest indrukken en beleid nou eenmaal niet ons sterkste punt was na een Halloween Zombie feest. Butterpopcorn Jelly Beans zijn met stip de goorste bonen die ik ooit gegeten heb. Vervolgens namen we een kijkje in de winkel American Girl. Ik voelde me direct weer kind. De winkel is een soort poppenmuseum. Je kunt er je eigen pop, lees: look a like you, disignen. Er is een heuse poppen Miss verkiezing. Het is zo over de top, maar zo vet. Als ik een paar jaartjes jonger was geweest liep ik er nu nog.

De volgende winkel die we bezochten was een of andere beroemde kledingwinkel, omdat de muurschildering er zo indrukwekkend uitzag dat je er wel naar binnen moet. Kleding kopen doe je er niet, omdat het pand al je aandacht opslokt. Daarna gingen we naar Barnes & Novels, de boekenwinkel waar iedere lezer een keer in zijn leven naar toe moet. Het is geweldig! Het is een reuzebibliotheek waar je alle soorten en maten boeken kunt kopen in alle genres die je je maar kunt bedenken. Er staan overal loungestoelen zodat je alvast kunt beginnen met lezen. Je ziet mensen op de vloer tijdschriften lezen. Er liggen mensen op banken verdiept in sprookjesboeken. De sprookjesboeken zijn zo mooi opgemaakt dat je er het liefst een in je koffer wilt meenemen. Helaas wegen ze
minstens 5 kilo.

Na de Barnes & Novels gingen we naar de See’s Candies een choclatefactory waar de lekkerste bonbons te koop zijn. We hebben een bonbonnetje gesnoept. Die was goed! Nu moet ik nog eens terug om een paar goede bonbonnetjes in te slaan voordat ik terug naar Nederland vertrek! Na de See’s Candies kwamen we per toeval langs een Cinema. We hebben kaartjes gekocht voor de film ‘Gone Girl’ en hebben daarna anderhalf uur rondgebanjerd over de Farmers Market. Met een kop thee en twee verschrikkelijk goede donuts vermaakten wij ons prima. We zijn naar een andere boekwinkel geweest ‘Taschen’ waar je vooral de gekste, mooist geïllustreerde boeken kunt kopen. Voorbeeldje: The big penis book 3D.

De cinema was gigantisch en de lucht van popcorn was overheersend. Ik denk dat ik de geur nooit meer uit mijn neus krijg, zeker niet in combinatie met de Butter Popcorn Jelly Beans. De film was mooi, het scherm gigantisch en de snoepjes smaakten goed. De nacho’s gingen in combinatie met cheese, lees: bakje vloeibare ceddar. Na de film waren we kapot! We hebben een uber, soort taxi, terug naar de residentie genomen om rond 20.00 uur in slaap te vallen. Wat een heerlijk weekend.

02112014 Lazy Sunday
Na een weekendje Hollywood is een Lazy Sunday een welverdiend dagje genieten en webloggen.

It’s a small World
Sinds er internet bestaat is de wereld kleiner dan ooit. Ik ben in Los Angeles, maar met een druk op de knop zit je via skype te kletsen met je ouders of beste vrienden. Je kunt genante en superleuke foto’s delen met je favoriete familieleden en vrienden over de e- mail en je kunt gangbare statusupdates delen via facebook. Ik vond het ook wel grappig dat ik hier al bekenden ben tegengekomen tijdens de parade. Daar waar duizenden mensen verkleed rondlopen zag ik een meisje van school waar ik in de eerste weken mee op stap ben geweest. Erg leuk, het voelde net als thuis. Zo vreemd om ‘Hee, Suzy’ te horen als je in Hollywood rondbanjert. Zo grappig om te merken dat je precies dezelfde persoon bent als thuis. Je hebt dezelfde ergernissen, de zelfde (in mijn geval, dagelijkse) blunders en je trekt dezelfde mensen aan. Toen ik in het vliegtuig stapte dacht ik dat ik heel veel over nieuwe mensen en andere culturen ging leren. In werkelijkheid leer je heel veel over jezelf. Je leert je eigen keuzes maken en hebt de tijd om goed na te denken. Dat is met stip het mooiste cadeau wat je overhoudt aan reizen.

Dikke knuffel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suus

Smile to the world and the world smiles back at you Reis naar Los Angeles (28 september 2014 tot 21 december 2012)

Actief sinds 27 Sept. 2014
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 4441

Voorgaande reizen:

28 September 2014 - 21 December 2014

Suus op pad!

Landen bezocht: